Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Megfilmesített irod.

2008.06.06

Déry Tibor: Szerelem, Két asszony – Makk Károly: Szerelem

 

-          Makk Károly à „új hullám” („nouvelle vague”) elindítása Magyarországon

-          Szerelem (1956) + Két asszony (1962)

-          többszólamú montázs à új egész kialakulása

-          szerves átmenet a jelen és a múlt között: egy-egy tárgy (részlete) természetes módon hívja elő az emlékeket

-          flash-back-megoldás à a cselekmény korábbi idősíkba vált

-          felfokozott érzelmi töltést kapnak a fák, a levelek, az utcakövek, a szobabelső részletei

-          a hősök jellemzése: a film minden hangzó és képi elemét felhasználva à a hősök így mögöttes világukat is képviselik

-          kevés cselekmény, a „drámai feszítőerőt a figurák mögött rejtőzködő tragikum adja” (Déry)

-          a két novella összevonása à közös pont: Luca à ezzel is lehet hangsúlyozni, hogy mennyire jelentős személyiség (hazavárja férjét a börtönből, közben gondoskodik beteg anyósáról; ápolja, áltatja, mindemellett dolgozik is)

-          a film nagy részét a Két asszony teszi ki, a Szerelem csak kb. 20 percet „kap”

-          hazugság és őszinteség à a „mama” áltatása azzal, hogy János Amerikában filmet forgat – Luca őszintesége, hűsége férje iránti szerelmében

 

 

+ még ami rajta van a lapon, amit kaptunk, mikor néztük a filmet múlt pénteken (05. 30.)

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.